Gå til hovedindhold

DR opfordrede til boycott af Fie Laursen – men lavede selv skjult reklame for scor.dk

Af Lennart
Danmarks Radio taget med bukserne nede

For nylig reklamerede influenceren Fia Laursen for en datingportal for sugardatere.

Det gav ikke overraskende anledning til betydelige mængder forargelse og fordømmelse.

DR rykkede i programmet SHITSTORM på P1 ud med en opfordring til at man boycottede Fie Laursen - altså at man fjernede hende helt fra sin digitale verden ved at holde op med at følge hende.

Det er at afskære Fie Laursen fra sin indtægtskilde.

Lidt nemt for to DR-journalister som sidder i en sikker stilling baseret på milliarder af tvangsindkrævne licensmidler.

Problemet er bare lidt at Danmarks Radio selv har promoveret sugardating ved adskillige lejligheder.

Dels for nogle år siden med programrækken om Gina Jaqueline.

Dels for et halv års tid siden med progammerne om "Cougar jagt"

"Cougar jagt" handlede om hvordan midaldrende kvinder fik kontakt med purunge mænd via datingportalen scor.dk.

Scor.dk blev i den forbindelse omtalt flittigt af Danmarks Radio.

"Cougar jagt" blev endvidere sendt på DR3 som retter sig mod et yngre publikum, i forhold til eksempelvis DR1 og DR2.

Hvordan har DR sikret sig at unge mennesker ikke har set det program?

Hvorfor reklamerede DR for datingportalen scor.dk?

Jeg ville gerne have bedt de to Shitstorm værter forhold sig til mine spørgsmål, men desværre kunne jeg ikke finde et telefonnummer på programmet.

Lennart Kiil er stifter af FOLKETS og redaktør på Folkets Avis. Han mener godt man kan oplyse og underholde på samme tid.